Handelsbetingelser
Handelsbetingelserne
Er gældende for kunden/klienten og Din Diætist (CVR: 33925409)
Betalingstyper
Dankort / Visa Dankort, mobilepay og gavekort fra Din Diætist.
Afbudsregler
Afbud før booking meldes senest:
Et afbud senere end 24 timer før eller ved udeblivelse medfører en opkrævning på 100% af bookingen pris.
Er det pga. sygdom kan konsultationen flyttes i den pågældende måned, hvor afbuddet er blevet meldt, såfremt kunden/klienten ønsker det, ellers vil konsultationen gå tabt og refunderes ikke.
Ferie/Lukket
Der ydes 100% kompensation ved lukkedage eller ferielukket, gennem refundering af klip ved klippekort eller abonnementsklip, samt bookninger af enkelte konsultationer.
Eksempel: Penge/betaling refunderes ikke, dog ydes der refundering af behandlingen, således at den service der er købt, ikke trækkes men kan benyttes til senere brug.
Betaling
Betalingen trækkes straks efter købet – dette gælder både for bookinger og køb af
klippekort eller enkelte konsultationer.
Ved betaling af abonnementer trækkes der straks, for første periode (måned).
Efterfølgende måneder trækkes efter abonnementstypen og bindingsperioden.
Hvis ikke abonnementstypen opsiges skriftligt, inden for bindingsperioden, vil abonnementstypen forny sig selv løbende og i efterfølgende periode (de 3 måneder) vil abonnement løbe måned for måned (dog uden 3 måneders binding), se fortrydelsesret / refundering for yderligere.
Fortrydelsesret / Refundering
Der er ingen fortrydelsesret ved køb/betaling.
Dvs. at der ikke er fortrydelsesret på køb af klippekort og abonnementer, eller første-konsultationer eller enkelte konsultation(er).
Ved sletning eller aflysning af booking(er) online eller ved personlig henvendelse inden 24 timer før bookingens start, kan bookingen flyttes til en ny dato i den igangværende måned. Penge refunderes ikke.
Eksempel: Slettes booking(er) online af kunden/klienten, inden 24 timer før bookingen starter, vil konsultation kunne flyttes. Klienten bliver tilbudt en ny tid, såfremt der er nogle ledige tider i den igangværende og inden måneden udløber.
Dvs. at ved eventuel aflysning af tider refunderes penge ikke, dog tilbydes ombooking af konsultationer i den igangværende måned, hvor bookningen er aflyst/slettet, hvis der er en ledig tid inden for klinikkens normale åbningstider. Det er dog klientens ansvar at henvende sig og få refunderet konsultationen og få en ny tid.
Dette gælder for abonnement, klippekort eller for en enkelt konsultation eller første konsultation.
Resterende klip på udløbne klippekort eller abonnementsklip ved ophør i klinikken, refunderes ikke og kan ikke overdrages til andre. Det er et personligt abonnement eller klippekort.
Med mindre andet aftales skriftligt med Din Diætist.
Betingelser og vilkår, for følgende behandlinger:
1.Generelt
Følgende abonnementsbetingelser er gældende for klienter hos Din Diætist, Vejlevej 1, 7400 Herning, CVR-nr. 33925409. Din Diætist er en enkeltmandsvirksomhed ejet af Torben Wadim.
Aftaler om abonnement indgået i Din Diætist klinikken og via digitale kanaler (internet/app) indgås mellem en privatperson (herefter klienten) og Din Diætist.
- Opstartssamtale, klippekort, abonnement, enkeltkonsultation, kropsanalyse (herefter behandlinger)
2.1 Vilkår for køb af abonnement eller klippekort
Ved køb af en behandling ved Din Diætist skal klienten oplyse sit navn, adresse, e-mail, dansk telefonnummer, reg. nr., konto-/kortnummer og CPR-nummer. Hvis kontakt- eller bank-/kortoplysninger efterfølgende ændres, skal dette straks meddeles Din Diætist. Det er klientens ansvar, at Din Diætist til en hver tid har klientens korrekte kontaktoplysninger.
2.2 Behandlingstyper
Første konsultation/opstartssamtalen: er obligatorisk og en forudsætning for at kunne starte et forløb ved Din Diætist. Booking/køb af første konsultation er bindende og kan ikke fortrydes eller refunderes. Første Konsultation/opstartssamtalen skal afholdes inden for løbende måned + 1 måned (afholdelsesfristen) efter bookningen ellers anses købet som brugt. Bookningen kan maximalt fortages 2 gange, inden for afholdesfristen. Første konsultation/opstartssamtalen kan betales på Din Diætists hjemmeside eller fysisk hos Din Diætist på klinikken, over mobilepay eller med en straks overførsel. Første konsultation/opstartssamtalen har en varighed af 55 min og med en Klinisk diætist på Din Diætist’s fysiske klinik eller som online konsultation.
Klippekort: Ved køb af klippekort betales et engangsbeløb. Et klippekort hos Din Diætist giver mulighed for flere samtaler (af 25 minutters varighed) med en diætist på Din Diætist’s fysiske klinik eller som online konsultation. Klippekortet er betinget af, at man allerede har købt en opstartskonsultation. Et klippekort er personligt og må ikke benyttes af andre end klienten. Klippekort er gældende i en 2-årig periode, fra købsdato. Klippekort kan betales på Din Diætists hjemmeside eller fysisk hos Din Diætist på klinikken, over mobilepay eller med en straks overførsel. Der kan først bookes og reserveres konsultationer, efter betaling af køb.
Abonnement: Oversigt over Din Diætist’s gældende abonnementstyper samt særlige vilkår, regler, tilkøb og tillægstjenester findes på Din Diætist’s hjemmeside: https://din-diaetist.dk/ Et abonnement hos Din Diætist giver mulighed for en eller flere samtaler (af 25 minutters varighed) afhængigt af abonnementstype på Din Diætist’s fysiske klinik eller som online konsultation. Abonnementet er betinget af, at man allerede har købt en opstartskonsultation.
Alle abonnementerne har en bindingsperiode på 3 måneder. Et abonnement hos Din Diætist er et løbende abonnement, der forsætter, indtil abonnementet opsiges.
Abonnementerne er gældende fra købsdato, dog kan konsultation(er) kun aflyses 1 gang af klienten, ellers anses den som en brugt konsultation.
Et abonnement er personligt og må ikke benyttes af andre end klienten. Abonnement giver klienten adgang til at benytte den services, der er omfattet af det enkelte abonnement. Abonnementet kan benyttes fra den aftalte startdato som fremgår af købskvitteringen.
Abonnementet kan betales online på Din Diætists hjemmeside eller fysisk hos Din Diætist på klinikken, over mobilepay eller med en straks overførsel eller dankort. Den services der er købt, træder først i kraft efter betaling af købet er gennemført. Der kan først bookes tider og reserveres konsultationer efter købs- og handelsbetingelser er godkendt eller abonnementsaftalen er accepteret, ved godkendelse af betingelser herfor.
Dette er også gældende for firmaaftaler (specialaftaler).
Enkeltkonsultation: Enkeltkonsultationer er betinget af, at man allerede har købt en opstartskonsultation. En enkeltkonsultation hos Din Diætist giver mulighed for en enkelt samtale (af 25 minutters varighed) med Klinisk diætist på Din Diætist’s fysiske klinik eller som online konsultation. Enkeltkonsultationer er gældende i en 2-årig periode, fra købsdato, dog kan den kun aflyses 1 gang af klienten ellers anses den som en brugt konsultation. Enkeltkonsultationer kan betales på Din Diætists hjemmeside eller fysisk hos Din Diætist på klinikken, over mobilepay eller med en straks overførsel. Der kan først bookes og reseveres konsultationer, efter betaling af køb.
Kropsanalyse: 15 minutters kropsanalyse ved måling af vægt, fedtprocent, muskelmasse, knoglemasse, BMR, metabolsk alder, BMI og visceralt fedt samt taljemål. Kropsanalyse kan betales på Din Diætists hjemmeside eller fysisk hos Din Diætist på klinikken, over mobilepay eller med en straks overførsel. Der kan først bookes og reserveres konsultationer, efter betaling af køb. Der er kun tale om fysisk fremmøde og bookning af kropsanalyse refunderes ikke hvis aflyses af klienten og kan ikke om bookes.
Kostplaner/diætplan ved ernæringsdiagnose og relateret sygdom/forebyggelse:
Ved Kostplan gør de samme vilkår og betingelser sig gældende som ved generelle handelsbetingelser og underpunkter. Ved køb af kostplan betales et engangsbeløb pr. kostplan, der udarbejdes og sendes til klienten. Det er klientens eget ansvar at modtage kostplanen fysisk på klinikken adresse eller over korrekt mail. Der udarbejdes en diætplan (kostplan) som fortages, under en i forvejen booket samtale, hvor kostplanen udarbejdes mellem klienten og klinisk diætist for Din Diætist. Der er ingen fortrydelsesret på købet, ved bookning af kostplan. Købet af kostplan(er) har en gyldighed af, 1 mdr. hvor samtale og udarbejdelsen skal være afholdt. Hvis denne frist overskrides, anses samtalen med følgende kostplan som værende afholdt.
Sundhedsforsikringer; Ved behandling gennem sundhedsforsikring gør Din Diætists regler og vilkår sig gældende. Vær opmærksom på at sundhedsforskningen kan have yderligere, særskilte vilkår for kunder/ klienter. Disse fremgår i dit forsikringsdokument. Du bedes rette kontakt til dit valgte forsikringsselskab for uddybelse af dit forsikringsdokument. Det er klientens eget ansvar at fremvise gyldigt forsikringsdokument. Hvis sundhedsforsikringsdokumentet ikke er gyldigt, vil det påføre selvbetaling for klienten, således at klienten selv dækker Din Diætists udgifter for behandlinger og kostplaner mm.
Firmaaftaler; Ved firmaaftaler gør Din Diætists generelle vilkår og betingelser sig gældende samt den indgåede aftale mellem Din Diætist og den pågældende firmaaftale.
2.3 Umyndige
Hvis klienten er under 18 år eller umyndiggjort, skal klienten, for at oprette et abonnement, møde op på Din Diætist’s klinik med sin værge eller benytte en digital løsning anvist af Din Diætist. I forbindelse med indgåelse af abonnement skal begge parter fremvise gyldig billede-legitimation. Værgen indestår for den mindreårige og hæfter for ethvert krav, som Din Diætist måtte have mod medlemmet i medfør af abonnement.
2.4 Anden betaler end medlemmet
Ved oprettelse af abonnement, hvor en anden end klienten betaler (herefter anden betaler), skal klienten og anden betaler begge møde op på Din Diætist’s klinik med gyldig billedlegitimation eller benytte en digital løsning anvist af Din Diætist. Anden betaler er, ud over de faste månedlige udgifter for abonnementet, som anden betaler har påtaget sig at betale for, også forpligtiget til at betale de ekstra udgifter og gebyrer, der evt. påløber i forbindelse med abonnementet. Anden betaler hæfter for ethvert krav, som Din Diætist måtte have mod klienten i medfør af abonnementet.
2.5 Klientens ændring af abonnementstype
Klienten har til enhver tid mulighed for at skifte til anden type abonnement uden gebyr. Ændring af abonnementstype kan dog ikke ske midt i en opsigelses-/bindingsperiode. Hvis klienten ændrer en abonnementstype købt til kampagnepris (herunder ændrer abonnementstype i en eventuel bindingsperiode) medfører, at kampagneprisen bortfalder og klienten skal betale fuld pris for det ændrende abonnement fra den dag, hvor ændringen træder i kraft.
2.6 Pause
Klienten kan sætte sit abonnement på pause én måned årligt uden betaling af gebyr. Klienten kan dog ikke sætte sit medlemskab på pause, i forbindelse med opsigelses- eller anden form for bindingsperiode på medlemskabet. Vilkår for at sætte medlemskabet på pause vil være tilgængelige via Din Diætists hjemmeside.
2.7 Booke tid hos Din Diætist
Du kan booke tid hos Din Diætist ved at benytte online booking på Din Diætists hjemmeside eller ved at kontakte Din Diætist telefonisk eller pr mail. Din Diætist forpligter sig til, at der er ledige tider til samtaler ved booking 14 dage før tidspunkt for afholdelse af samtalen. Vi prøver altid på at imødekomme vores klienters ønsker, men det er ikke sikkert, at du kan finde en tid som passer på dit ønskede tidspunkt, men via online booking på Din Diætists hjemmeside kan du skabe et overblik over ledige tider. Vi anbefaler, at du altid booker tider til samtaler 3 mdr. frem, således du kan finde tidspunkter som passer dig. Vær opmærksom på, at der kan forekomme tilfælde, hvor diætisten er nødsaget til at aflyse en samtale. I tilfælde heraf vil du modtage information omkring den enkelte aflysning via e-mail, som du har opgivet til Din Diætist.
Din Diætist yder ikke kompensation i dette tilfælde, men du kan med det samme booke en ny tid til afholdelse af ny samtale via Din Diætists hjemmeside eller ved at kontakte Din Diætist telefonist eller pr e-mail.
2.8 Afbudspolitik
Afbud modtages senest 24 timer inden aftalt tid via online booking eller ved at kontakte Din Diætist telefonist eller pr. e-mail. Man kan IKKE melde afbud pr. SMS.
Afbud skal ske senest 24 timer inden den planlagte samtale, ellers vil samtalen anses som værende brugt og kan ikke refunderes eller afholdes senere.
Ved sygdom gør Din Diætists afbudspolitik sig gældende. Ved sygdom kan klienten booke en ny tid i indeværende måned, men hvis klienten ikke når at blive rask inden månedsskifte, eller ønsker klienten ingen af de ledige tider, der bliver tilbudt inden næste månedsskifte indtræder, bortfalder rettet til samtalen, og samtalen anses som værelse brugt.
Vær opmærksom på, at det er klienten eget ansvar til booke en ny tid.
- Din Diætists hjemmeside
Din Diætist er ikke ansvarlig for manglende tilgængelighed til, nedbrud i og fejl eller tekniske problemer ved hjemmeside, herunder i forbindelse med booking og afmelding af tider.
- Betaling
Ved klippekort betaler klienten klippekortets fulde beløb før første samtale.
Ved abonnement skal klienten betale månedligt for løbende abonnement og eventuelle øvrige gebyrer og ydelser i henhold til Din Diætists gældende priser.
Det samme gælder for værge eller andre, som har påtaget sig et juridisk ansvar for abonnementet; herunder anden betaler. Et løbende abonnement hos Din Diætist kræver, at medlemmet er tilmeldt en af Din Diætists anvist betalingstjeneste til automatiske betalinger.
Den månedlige betaling for abonnementet og øvrige gebyrer/ydelser forfalder løbende til det aftalte tidspunkt bortset fra ved opstart, hvor første abonnementsperiode samt eventuelle oprettelsesgebyrer betales ved tilmelding. Klienten er ansvarlig for at abonnementet betales rettidigt. Den automatiske betaling for abonnementet begynder ved kommende månedsskifte. Betalingen forfalder dagen inden en ny periode start
4.1 automatisk betaling
Det er kun muligt at betale abonnementet automatisk i henhold til de vilkår, der gælder om benyttelse af Din Diætist anvist betalingstjeneste. Det er klientens eller anden betalers ansvar at sikre, at aftalen er korrekt tilmeldt betalingsservice til automatiske betaling(er). Hvis aftalen ikke er oprettet korrekt, kan Din Diætist opkræve det til enhver tid gældende gebyr jf. Din Diætists priser.
4.2 Manglende eller for sen betaling
Hvis et skyldigt beløb ikke betales rettidigt, udsendes en rykkerskrivelse via e-mail. Din Diætist opkræver rykkergebyr på 100 kr. oveni det skyldige beløb. Betales der ikke inden den angivne forfaldsdato, har Din Diætist ret til uden varsel at blokere abonnementet, så klienten ikke kan afholde samtaler med diætisten. Hvis betalingsmisligholdelsen forsætter, har Din Diætist ret til, uden yderligere varsel, at ophæve abonnementet og til at opkræve andre udestående betalinger straks. Din Diætist forbeholder sig ret til selvstændigt eller via en samarbejdspartner at opkræve det udestående beløb, et gebyr for rykning og for sen betaling samt at indberette dårlige betalere til RKI/Experian i henhold til RKI’s gældende vilkår. Gebyret fastsættes af Din Diætist eller af Din Diætists eksterne samarbejdspartnere
4.3 Refundering af tilgodehavender
I tilfælde af midlertidig lukning af klinikken, som forhindrer diætisten i at tilbyde tider (grundet længerevarende sygdom) og klienten derved ikke kan bruge sit abonnement, klippekort, første konsultation eller opfølgninger, vil refundering blive tilbudt i form af tilgodehavende gennem gavekort. Gavekortet vil være gyldigt i 2 år og vil have samme værdi som den købte vare repræsenterer i perioden for lukningen. Gavekort og tilgodebevis er gyldig i 2 år fra udstedelsesdatoen og kan bruges til fysisk og online konsultationer.
- Ændringer
5.1 Ændring af abonnementsbetingelser
Din Diætist kan løbende foretage ændringer af abonnementsbetingelserne. Ændringer vil blive meddelt i god tid via Din Diætists digitale kanaler. Såfremt der er tale om væsentlige ændringer for klienten, underretter Din Diætist klienten om ændringen med minimum 30 dages skriftligt varsel pr. e-kommunikation til ændringen af den pågældende ikrafttrædelse. Medlemmet har altid mulighed for at opsige abonnementet, i overensstemmelse med bindingsperioden, således at abonnementet afsluttes efter de 3 måneders bindingsperiode.
Dette glæder dog ikke firmaaftaler (specialaftaler) hvor anden kontrakt er indgået med Din Diætist.
5.2 Ændring af abonnementstyper
Din Diætist kan løbende foretage ændringer i udbudte abonnementstyper, tjenester og produkter. Din Diætist varsler medlemmet herom med minimum 30 dages skriftligt varsel pr. e kommunikation til ændringens ikrafttræden. Medlemmet har altid mulighed for at opsige abonnementet i overensstemmelse med bindingsperioden (se 5.1 Ændring af abonnementsbetingelser).
5.3 Prisændringer
Din Diætist kan løbende foretage prisændringer. Din Diætist kan foretage regulering af abonnementsprisen som følge af stigninger i forbrugerprisindekset det forgangne år.
Videre kan sådanne ændringer foretages, såfremt de er et resultat af øgede udgifter forbundet med drifts og sikkerhedsmæssige forhold eller udefrakommende omkostninger relateret til Din Diætists levering af ydelser til medlemmet såsom imødekommelse af myndighedskrav, nye eller ændrede lovkrav, omkostninger til leverandører eller imødekommelse af løbende inflation samt som følge af udvidelser af eller ændringer i Din Diætists abonnementer og tjenester. Såfremt Din Diætist foretager sådanne prisændringer, underrettes klienten herom med minimum 30 dages skriftlig varsel via e-kommunikation til prisændringens ikrafttræden.
- Opsigelse
6.1 Klientens opsigelse
Klienter kan til en hver tid opsige et abonnement, men da alle abonnementer har en 3 måneders bindingsperiode, vil abonnements tidligst kunne opsiges med virkning fra udgangen af den måned hvor bindingsperioden udløber.
Opsigelse af abonnement kan gøres på Din Diætists hjemmeside eller ved telefonisk eller skriftlig henvendelse. Hvis der opstår tvivl om, hvorvidt et medlemskab er opsagt, påhviler det klienten/anden betaler at bevise at vedkommende har opsagt abonnementet.
6.2 Din Diætists ophævelse
Din Diætist har ret til at ophæve klienters abonnement, hvis klienten misligholder sine forpligtelser over for Din Diætist. Dette kan f.eks. være for sen eller manglende betaling eller misbrug af abonnementer eller klippekort.
- fortrydelsesret
Der gælder ingen fortrydelsesret ved køb af services ved Din Diætist.
- Behandling af persondata
Når en privatperson bliver klient ved Din Diætist, indsamler Din Diætist diverse personlige oplysninger om klienten i overensstemmende med den gældende persondatapolitik
- Klagegang
Alle klager og henvendelser skal ske skriftligt og adresseres til kontakt@din-diaetist.dk
- Ansvar og ansvarsbegrænsning
10.1 Ansvar i henhold til Dansk ret
Parterne er ansvarlige over for hinanden i henhold til dansk rets almindelige regler. Din Diætist er dog ikke ansvarlig for tab og skade, der skyldes simpel uagtsomhed, ligesom Din Diætist ikke er ansvarlig for indirekte tab. Det er på eget ansvar at modtage og gøre brug af information og rådgivning fra Din Diætist, dog er Din Diætist underlagt Sundhedsstyrsen og Styrelsen for patientsikkerhed (gældende regler for eksempelvis rammeplaner, anno pågældende udgivelsesdato).
Eventuelle uenigheder, som ikke kan afgøres i mindelighed, afgøres af de danske domstole.
10.2 Kompensations- og erstatningskrav
Klienter har ikke krav på erstatning eller kompensation ved midlertidig nedlukning af klinikken grundet f.eks. istandsættelse eller vedligeholdsesarbejde, sundheds- og hygiejnemæssige tiltag. Din Diætist er dog forpligtet til at tilbyde online konsultationer i perioden, hvor den fysiske klinik midlertidigt holder lukket.
10.3 Force Majure
Force Majure fritager begge parter (klinisk diætist og klienten/kunden) for forpligtelser overfor hinanden hvis et forhold opstår, som er udenfor Din Diætists kontrol, og som Din Diætist ikke kunne forudse eller overvinde konsekvenserne af.
Klienten kan således ikke ophæve abonnementer i denne periode, men kan opsiges på almindelig vis. Såfremt klienten har forudbetalt et abonnement, og Din Diætist ikke kan opfylde sine forpligtelser overfor klienten som følge af Force Majure, kan klienten ikke kræve forudbetaling refunderet.
- Kontaktinformation
Ved spørgsmål er klienten velkommen til at kontakte Din Diætist på mail og pr. tlf. Kontaktoplysninger er tilgængelige på Din Diætists hjemmeside. Der kan dog kun forventes et svar inden for oplyste åbningstider (kl. 07-19) på åbningsdage.