Abonnementsbetingelser
1.0 Abonnementsbetingelser.
Abonnementsaftale kan kun opfyldes ved godkendelse af følgende betingelser og accept samt godkendelse.
Abonnement: Oversigt over Din Diætist’s gældende abonnementstyper samt særlige vilkår, regler, tilkøb og tillægstjenester findes på Din Diætist’s hjemmeside: https://din-diaetist.dk/
Et abonnement hos Din Diætist giver mulighed for en eller flere samtaler (af 25 minutters varighed) afhængigt af abonnementstype på Din Diætist’s fysiske klinik eller som online konsultation. Abonnementet er betinget af, at man allerede har købt en opstartskonsultation.
Alle abonnementer har en bindingsperiode på 3 måneder. Et abonnement hos Din Diætist er et løbende abonnement, der forsætter, indtil abonnementet opsiges.
Abonnementerne er gældende fra købsdato, dog kan konsultationen kun aflyses 1 gang af klienten ellers anses den som en brugt konsultation.
Et abonnement er personligt og må ikke benyttes af andre end klienten. Abonnement giver klienten adgang til at benytte den services, der er omfattet af det enkelte abonnement. Abonnementet kan benyttes fra den aftalte startdato, som fremgår af købskvitteringen. Abonnementet kan betales online på Din Diætists hjemmesiden og fysisk hos Din Diætist på klinikken, over mobilepay eller med en straks overførsel eller dankort. Den services der er købt, træder først i kraft, efter betaling af købet er gennemført. Der kan først bookes tider og reserveres konsultationer, efter køb- og handelsbetingelser er godkendt eller abonnementsaftalen er accepteret, ved godkendelse af betingelser herfor (Handelsbetingelser og abonnementsbetingelser).
1.1. Aftalen omfatter et af følgende abonnementstyper hos Din Diætist, der tilbydes klienten.
4 behandlinger pr. måned (binding i 3 mdr.) 1200,- pr. måned. I alt: 3600,-
2 behandlinger pr. måned (binding i 3 mdr.) 700,- pr. måned. I alt: 2100,-
1 behandling pr. måned (binding i 3 mdr.) 400,- pr. måned. I alt: 1200,-
(Omfatter ikke firmaaftaler, der oprettes ved specialaftaler gennem fx abonnementsaftaler)
1.2. Din Diætist forpligter sig til at levere kostvejledning- og ernæringsrådgivning i overensstemmelse med de gældende handelsbetingelser og vilkår for den valgte abonnementsaftale hos Din Diætist, som fremgår på hjemmesiden: https://din-diaetist.dk/handelsbetingelser/
Et abonnement er personligt og må ikke benyttes af andre end klienten. Abonnement giver klienten adgang til at benytte den service, der er omfattet af det enkelte abonnement.
- Varighed
2.1. Aftalen træder i kraft på datoen for underskrivelsen af denne aftale og fortsætter indtil enten klienten eller Din Diætist opsiger aftalen. Alle abonnementer har 3 måneders bindingsperiode.
2.2. Opsigelsesvarslet
Klienter kan til enhver tid opsige et abonnement, men da alle abonnementer har en 3 måneders bindingsperiode, vil et abonnement tidligst kunne opsiges med virkning fra udgangen af den måned, hvor bindingsperioden udløber.
Opsigelse af abonnement kan gøres på Din Diætists hjemmeside eller ved telefonisk eller skriftlig henvendelse. Hvis der opstår tvivl om, hvorvidt et medlemskab er opsagt, påhviler det klienten/anden betaler at bevise, at vedkommende har opsagt abonnementet.
- Betaling
3.1. Abonnenten skal betale en månedlig ydelse efter valgt abonnementstype se afsnit 1 (3 måneders bindingsperiode for abdomenet er påkrævet).
Betalingen er over 3 rater. Første betaling er ved selve købet af abonnementet, som er den pågældende første måned ved købet, og herefter hver måned i 2 måneder frem.
Eksempel: Der købes et abonnement (der løber i 3 måneder) på månedsdato fx d. 10. januar, således er bindingsaftalen på abonnement er til og med d. 10. april.
3.2. Betalingsfrist
Den månedlige betaling for abonnementet og øvrige gebyrer/ydelser forfalder løbende til det aftalte tidspunkt bortset fra ved opstart, hvor første abonnementsperiode samt eventuelt oprettelsesgebyr betales ved tilmelding. Klienten er ansvarlig for at abonnementet betales rettidigt. Den automatiske betaling for abonnementet begynder ved kommende månedsskifte. Betalingen forfalder dagen inden en ny periodestart.
- Ansvar og forpligtelser
4.1. Klienten skal sikre, at al information og data, der videregives til Din Diætist er korrekte, nøjagtige og opdaterede.
4.2 Umyndige
Hvis klienten er under 18 år eller umyndiggjort, skal klienten, for at oprette et abonnement, møde op på Din Diætist’s klinik med sin værge eller benytte en digital løsning anvist af Din Diætist. I forbindelse med indgåelse af abonnement skal begge parter fremvise gyldig billed-legitimation. Værgen indestår for den mindreårige eller den umyndiggjorte og hæfter for ethvert krav, som Din Diætist måtte have mod medlemmet i medfør af abonnement.
4.3 Anden betaler end medlemmet
Ved oprettelse af abonnement, hvor en anden end klienten betaler (herefter anden betaler), skal klienten og anden betaler begge møde op på Din Diætist’s klinik med gyldig billedlegitimation eller benytte en digital løsning anvist af Din Diætist. Anden betaler er, ud over de faste månedlige udgifter for abonnementet, som anden betaler har påtaget sig at betale for, også forpligtiget til at betale de ekstra udgifter og gebyrer, der evt. påløber i forbindelse med abonnementet. Anden betaler hæfter for ethvert krav, som Din Diætist måtte have mod klienten i medfør af abonnementet.
4.4 Booke tid hos Din Diætist
Du kan booke tid hos Din Diætist ved at benytte online booking på Din Diætists hjemmeside eller ved at kontakte Din Diætist telefonisk eller pr mail. Din Diætist forpligter sig til, at der er ledige tider til samtaler ved booking 14 dage før tidspunkt for afholdelse af samtalen. Vi prøver altid på at imødekomme vores klienters ønsker, men det er ikke sikkert, at du kan finde en tid som passer dit ønskede tidspunkt, men via online booking på Din Diætists hjemmeside kan du skabe et overblik over ledige tider. Vi anbefaler, at du altid booker tider til samtaler 3 mdr. frem, således du kan finde tidspunkter som passer dig. Vær opmærksom på, at der kan forekomme tilfælde, hvor diætisten er nødsaget til at aflyse en samtale. I tilfælde heraf vil du modtage information om den enkelte aflysning via e-mail, som du har opgivet til Din Diætist.
Din Diætist yder ikke kompensation i dette tilfælde, men du kan med det samme booke en ny tid til afholdelse af ny samtale via Din Diætists hjemmeside eller ved at kontakte Din Diætist telefonist eller pr e-mail.
4.5. Afbudspolitik
Afbud modtages senest 24 timer inden aftalt tid via online booking eller ved at kontakte Din Diætist telefonisk eller pr. e-mail. Man kan IKKE melde afbud pr. SMS.
Afbud skal ske senest 24 timer inden den planlagte samtale, ellers vil samtalen anses som værende brugt, og kan ikke refunderes eller afholdes senere.
Ved sygdom gør Din Diætists afbudspolitik sig gældende. Ved sygdom kan klienten booke en ny tid i indeværende måned, men hvis klienten ikke når at blive rask inden månedsskiftet, eller ønsker klienten ingen af de ledige tider, der bliver tilbudt inden næste månedsskifte indtræder, bortfalder retten til samtalen, og samtalen anses som værende brugt.
Vær opmærksom på, at det er klientens eget ansvar at booke en ny tid.
- Ændringer i aftalen
5.1 Din Diætist har ret til at ophæve klienters abonnement, hvis klienten misligholder sine forpligtelser over for Din Diætist. Dette kan f.eks. være for sen eller manglende betaling eller misbrug af abonnementet.
5.2 Klientens ændring af abonnementstype
Klienten har til enhver tid mulighed for at skifte til anden type abonnement uden gebyr. Ændring af abonnementstype kan dog ikke ske midt i en opsigelses-/bindingsperiode. Hvis klienten ændrer en abonnementstype købt til kampagnepris (herunder ændrer abonnementstype i en eventuel bindingsperiode) medfører det, at kampagneprisen bortfalder, og klienten skal betale fuld pris for det ændrende abonnement fra den dag, hvor ændringen træder i kraft.
5.3. Klientens opsigelse
Klienter kan til en hver tid opsige et abonnement, men da alle abonnementer har en 3 måneders bindingsperiode, vil abonnements tidligst kunne opsiges med virkning fra udgangen af den måned, hvor bindingsperioden udløber.
Opsigelse af abonnement kan gøres på Din Diætists hjemmeside eller ved telefonisk eller skriftlig henvendelse. Hvis der opstår tvivl om, hvorvidt et medlemskab er opsagt, påhviler det klienten/anden betaler at bevise, at vedkommende har opsagt abonnementet.
5.4 Prisændringer
Din Diætist kan løbende foretage prisændringer. Din Diætist kan foretage regulering af abonnementsprisen som følge af stigninger i forbrugerprisindekset det forgangne år.
Videre kan sådanne ændringer foretages, såfremt de er et resultat af øgede udgifter forbundet med drifts- og sikkerhedsmæssige forhold eller udefrakommende omkostninger relateret til Din Diætists levering af ydelser til medlemmet, såsom imødekommelse af myndighedskrav, nye eller ændrede lovkrav, omkostninger til leverandører eller imødekommelse af løbende inflation samt som følge af udvidelser eller ændringer i Din Diætists abonnementer og tjenester. Såfremt Din Diætist foretager sådanne prisændringer, underrettes klienten herom med minimum 30 dages skriftlig varsel via e-kommunikation til prisændringens ikrafttræden.
5.5. Ændring af abonnementsbetingelser
Din Diætist kan løbende foretage ændringer af abonnementsbetingelserne. Ændringer vil blive meddelt i god tid via Din Diætists digitale kanaler. Såfremt der er tale om væsentlige ændringer for klienten, underretter Din Diætist klienten om ændringen med minimum 30 dages skriftligt varsel pr. e-kommunikation til ændringen af den pågældende ikrafttrædelse. Medlemmet har altid mulighed for at opsige abonnementet i overensstemmelse med bindingsperioden, således at abonnementet afsluttes efter den 3 måneders bindingsperiode.
Dette glæder dog ikke firmaaftaler (specialaftaler) hvor anden kontrakt er indgået med Din Diætist.
5.4. Pause
Klienten kan sætte sit abonnement på pause én måned årligt uden betaling af gebyr. Klienten kan dog ikke sætte sit medlemskab på pause i forbindelse med opsigelses- eller anden form for bindingsperiode på medlemskabet. Vilkår for at sætte medlemskabet på pause vil være tilgængelige via Din Diætists hjemmeside.
- Fortrolighed
6.1. Begge parter forpligter sig til at behandle alle fortrolige oplysninger i forbindelse med aftalen som fortrolige og ikke videregive dem til tredjepart, medmindre det er nødvendigt i henhold til lovgivningen eller aftalens specifikke formål.
- Tvister
7.1. Enhver tvist, der opstår i forbindelse med denne aftale, skal forsøges løst gennem forhandlinger mellem parterne, ved skriftlig korrespondance.
7.2. Hvis tvisten ikke kan løses gennem forhandlinger, skal den afgøres ved de relevante domstole i henhold til dansk lovgivning.
- Underskrifter
8.1. Aftale og services træder i kraft ved godkendelse af betingelser, og der underskrives herved digitalt og er bindende.